jag ♥ hösten (eller?)

hej älsklingar . Nu är ni säkert otroligt förväntansfulla på att få veta vad jag har gjort i DETALJ i dag. Jag har varit och simmat/bastat/bubblat på Centralbadet. Det var ett riktigt skönt sätt att starta dagen på kan jag ju säga (även fast det alltid tar fem gånger så lång tid än vad man tror, för man liksom domnar bort i bastun och glömmer bort allt man ska göra. ) Sen kom jag i alla fall i väg till skolan och kunde jobba två timmar på mitt kära bibliotek. Har börjat gilla jobbet mer och mer. Bibliotekstanterna är assköna. Ikväll har jag träffat min gamla klasskompis Caroline och fikat i tre timmar. Det var underbart mysigt. Låg på kuddar på golvet och pratade existensiella frågor. Försöker intala mig att jag gillar hösten och just nu går det rätt bra. Tända ljus och varm choklad och sköna koftor. Men sen när det blir svinkallt och man har stelfrusna fingrar och blöta fötter och röd snorig näsa och kylan förlamar varenda kroppsdel och promenaden till bussen känns som en utmaning och kläderna luktar surt när man tar av dem och man orkar inte gå ut för man vet att man måste åka hem sen och det blir totalmörkt klockan 3. Då får jag nog kämpa lite hårdare för att få den där härliga vinter-mys-känslan. Någon som vill åka till Thailand i vinter eller?

Men jag ska inte klaga. för om 14 dagar flyttar jag in i min fina alldeles egna lägenhet. Det kommer bli sjukt bra. Jag känner mig väldigt peppad. Tror knappt att det är sant .

Imorgon ska jag först Träffa Petra på ungdomsmottagningen och gråta lite. Det är alltid skönt. sen ska jag på katt-kalas hos min syster. Hennes katt fyller nämligen 9 år. Min fråga är: vad fan köper man till en katt i 9-års present? Sen ska jag träffa min gamla killkompis Cezar och gå på bio eller fika eller något. Han fyller också år. Det kommer bli en bra dag.
Nu ska jag sova. Godnatt på er fina människor. ♥


varm choklad med grädde och kladdkaka kan ju vara det bästa som finns... Nu blir ni sugna va?
 
Så här höst-mysig var jag idag

hittade denna fina bild från tessharkul.blogg.se


Kommentarer
Postat av: maskroos kitty

hihi fina cissi.



köt någon kattleksak, eller godis

eller typ en katt leksak du lägger kattgodis i, det tycker do mär roligt :]]

2009-11-03 @ 12:10:41
URL: http://kittymjaooou.blogg.se/
Postat av: Karl vemfantrordu Pedal

"Men sen när det blir svinkallt och man har stelfrusna fingrar och blöta fötter och röd snorig näsa och kylan förlamar varenda kroppsdel och promenaden till bussen känns som en utmaning och kläderna luktar surt när man tar av dem och man orkar inte gå ut för man vet att man måste åka hem sen och det blir totalmörkt klockan 3."



I egenskap av journalistikstuderande måste du nog jobba lite på din meningsuppbyggnad. Oläsbart. Oaktsamt. Oförlåtligt.

2009-11-06 @ 05:00:31
Postat av: Karl trött Pedal

Om du undrar så är klockan är 05.00 och jag kan inte sova. Det kan vara därför jag är så lättretad.

2009-11-06 @ 05:01:53
Postat av: Celicia

HAHAHAHAHAHA diggar kommentaren innan. Siket liv man kan ha va :))



visst att svenskan är ikorrekt men att hänga upp sig på det är lite väl..



Pusss fina duuu!

2009-11-06 @ 19:20:20
URL: http://celiciahallin.blogg.se/
Postat av: svar till karl vemfantrordu pedal

Jag vill börja med att poängtera att mitt sätt att skriva inte på något sätt skulle vara utryck för "slarv" eller oaktsamhet inför det Svenska språket, utan är i allra högsta grad, ett genomtänk och genreartat sätt att utrycka mig på. Meningen ska således läsas i ett enda svep och på så sätt fylla en viktig funktion, och ge större förståelse och känsla för textens innebörd. Min avsikt har på intet sätt vara att skriva i korrekt prosa utan att dyka in i och utforska det svenska språkets gränslösa uttryck.

2009-11-09 @ 16:44:39
Postat av: Karl Språkpolis

Ditt svar var ett tydligt exempel på okunskapens djupa dynamik och dess många imperativ. Löjeväckande!!

2009-11-10 @ 09:44:07
Postat av: kitty

omg, nu lägger jag mig i

men skit samma hur man stavar, huvudsaken är väll att man kan läsa det? herre jesus.

2009-11-10 @ 21:39:16
URL: http://kittymjaooou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0