baklängesdagen


Godmorgon sötnosar! Idag känns som en bra dag. Jag ska skriva tenta på förmiddagen, gå till ungdomsmottagningen vid 2 och sen ikväll ska jag iväg på en väldigt spännande sak som jag har sett fram emot LÄNGE! Jag och min vän Michaela ska gå och lyssna på Kay Pollak på China teatern. Jag älskade ju hans bok "att välja glädje" som jag fick av Kalle på posten en regnig dag i vänersborg med en lapp där det stod "Glaset är alltid halvfyllt". Sen dess har jag haft den här boken i bakhuvudet. Jag kan ju säga att jag lever absolut inte efter den idag, men om jag kunde lära mig att göra det, då skulle jag fan vara lycklig. Den handlar helt enkelt om att välja att vara glad och om tankens makt. Så ikväll har jag stora förväntningar på denna man när jag ska få lyssna till honom live.

MEN nu tänkte jag skriva litegrann om gårdagen. Det var en sådanhär konstig, härlig, knäpp baklängesdag som inte riktigt hade någon början eller slut. När man bara flyter runt och det blir mörkare och mörkare utanför fönstret men det spelar inte så stor roll, och mailen kan vänta, och det kan skolan också för den delen. Jag måste bara visa en sak. Jag vet att det ser ut som ett helt vanligt plutande-halvfult-blogg-foto på mig, MEN det roliga med denna bild är att det är min killkompis som har sminkat mig! Kolla ögonen, dom är skitsnygga! Och det roliga är att han är inte gay och han har inte sminkat förut(vad jag vet). Fan vad imponerad jag blev! Här har man övat sig i 10 år på att kunna sminka sig och så kommer han och kladdar lite och gör det lika bra själv!



Återkommer om föreläsningen/showen ikväll, och var beredde på en massa feel-good skitsnack om lycka!
Ha en underbar tisdag, puss


Kommentarer
Postat av: Svågern

http://www.folkvett.se/tidningenvarfor/2009/10/tidningen-varfor-lagger-ned/



Akta dig. Kay Pollock är en sekt.

2009-11-26 @ 21:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0