apitiskt jävla influensatillstånd

Den här jävla influensan håller på att suga all must ur mig. Jag är helt apatisk. Jag försöker vara "mys-sjuk" och tänker att jag ska duka upp med godis, någon serie att kolla på och lite tända ljus. Men jag kommer inte ens dit. Istället sitter jag här i min soffa och är äcklig och svettig och slänger mina näsdukar på golvet i en ofräsch snor-hög. Har inte ätit ordentligt på två dagar. Bara te och lite makaroner. Det är misär. Och ikväll har Emilie sin inflyttningsfest som jag verkligen hade sett fram emot. Alla gamla tjejkompisar ska dit och det är ju inte alltför ofta som vi ses alla på en gång. Jag tycker att det räcker nu. Detta är faktiskt inte rättvist. Ok. Alla måste ju vara sjuka ibland, men då tar jag hellre smällen på en gång, istället för att fjanta runt med någon halv-influensa i en vecka som aldrig riktigt tar fart. Jag känner mig deppig. Jag har mensvärk. Jag är trött. Jag känner mig ful. Jag känner mig ofräsch. Jag har ont i halsen. Jag snorar. Jag känner mig som en halv människa. Jag orkar inte ens fixa i min underbara lägenhet. Jag orkar inte betala räkningar, göra färdigt min tenta, packa upp flyttlådor, läsa eller laga mat. Jag orkar för fan inte ens röka.

Och som grädden på moset i min sjukdomsmisär. Jag har ingen TV.

Jag lyssnar på radio. Jag läser meningslösa bloggar. Jag läser meningslösa statusuppdateringar på facebook. Jag skriver listor på saker som jag borde göra.

Har ni några förslag på vad jag ska göra för att tiden ska gå fortare, eller för att bli frisk supersnabbt? Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0